waarom ligt die cirkel juist daar en niet eens precies op het spoor? Omdat daar die railpoort is? Lopen niet alle mensen langs het traject gevaar? Ik bedoel als zo'n trein op snelheid ontspoort lijkt me de ramp groter dan met een slakkengangetje daar bij die poort!
Helemaal mee eens, die cirkel verplaatst zich langs het spoor vanaf het Mauritspark tot aan Nieuwstadt (en verder !)
Een paar dagen geleden (24 augustus) is het ontwerpbesluit 10/2088 'Deelrevisievergunning Wet Milieubeheer Spoorwegactiviteiten OBL site Chemelot te Sittard-Geleen' genomen.
Er wordt in aangegeven dat de vergunning wordt gegeven op basis van een nog niet aangenomen wet (basisspoor) en er daarom geen problemen t.a.v. de externe veiligheid zijn.
Met teksten als: 'Het rijden van aankomende en vertrekkende treinen maakt echter geen deel uit van industrielawaai' ... In beginsel is hierop het besluit geluidhinder van toepassing' Iets verder staat dat het Besluit geluidhinder alleen van toepassing is op sporen die op een door VROM opgestelde kaart waarop alle spoorlijnen waarop DAADWERKELIJK plaatsvindt of naar verwachting kan plaatsvinden. 'Op de geluikaart van VROM ontbreek het spoor "526" dat de verbinding vormt tussen de Chemelot site en het doorgaande spoor Sittard-Maastricht(840). Dit betekent dat ondanks de genoemde uitspraak van de Raad van State het geluid van aankomende en vetrekkende treinen niet rechtstreeks kan worden getoetst aan H.4 van het Besluit geluidhinder'
Vervolgens wil men aantonen dat het geluid allemaal wel meevalt.
Het aantal wagons neemt overdag toe met 188, in de avond met 35 en in de nacht met 47.
Er blijken toenames van 6 dB, 8 dB en 13 dB te zijn in de nacht op verschillende meetpunten. Maar niet getreurd 'Coclusie is nara onze mening dat ondanks de grote toename in de bijdrage in de nachtperiode dit niet terug te vinden is in het langetijdsbeoordelingsnivo ten gevolge van de hele inrichting en nog steeds past binnen vastgestelde MTGs' Oftewel SLAAP MAAR LEKKER DOOR, niets aan de hand. Lezers : die treinen tijden niet alleen de poort uit, ze rijden het GEHELE traject door Geleen en Sittard!! Dus IEDEREEN in de spoorzone zal hiervan last hebben en mogelijk zelfs nog meer last omdat de snelheid omhoog gaat buiten de poort.
We zien dus dat er een spoor gebruikt wordt dat niet op de kaart staat en dat men dan maar wat aanrozooit om te motiveren dat men verder mag uitbreiden. IK kan ook een andere conclusie trekken : 'staat niet op de geluidkaart en dus mag daar ook geen geluid geproduceerd worden. Oftewel : over en uit voor vervoer over die lijn' . Drastisch, maar waarom onterecht???
Meer nog dan de veiligheid (waarover ik nog een hele hoop opmerkingen kan maken!) KAN de gemeenteraad iets doen om de leefbaarheid voor hun burgers langs de HELE LIJN te waarborgen, het is alleen de vraag of men dat ook WIL.
Helemaal mee eens, die cirkel verplaatst zich langs het spoor vanaf het Mauritspark tot aan Nieuwstadt (en verder !)
Een paar dagen geleden (24 augustus) is het ontwerpbesluit 10/2088 'Deelrevisievergunning Wet Milieubeheer Spoorwegactiviteiten OBL site Chemelot te Sittard-Geleen' genomen.
Er wordt in aangegeven dat de vergunning wordt gegeven op basis van een nog niet aangenomen wet (basisspoor) en er daarom geen problemen t.a.v. de externe veiligheid zijn.
Met teksten als: 'Het rijden van aankomende en vertrekkende treinen maakt echter geen deel uit van industrielawaai' ... In beginsel is hierop het besluit geluidhinder van toepassing' Iets verder staat dat het Besluit geluidhinder alleen van toepassing is op sporen die op een door VROM opgestelde kaart waarop alle spoorlijnen waarop DAADWERKELIJK plaatsvindt of naar verwachting kan plaatsvinden. 'Op de geluikaart van VROM ontbreek het spoor "526" dat de verbinding vormt tussen de Chemelot site en het doorgaande spoor Sittard-Maastricht(840). Dit betekent dat ondanks de genoemde uitspraak van de Raad van State het geluid van aankomende en vetrekkende treinen niet rechtstreeks kan worden getoetst aan H.4 van het Besluit geluidhinder'
Vervolgens wil men aantonen dat het geluid allemaal wel meevalt.
Het aantal wagons neemt overdag toe met 188, in de avond met 35 en in de nacht met 47.
Er blijken toenames van 6 dB, 8 dB en 13 dB te zijn in de nacht op verschillende meetpunten. Maar niet getreurd 'Coclusie is nara onze mening dat ondanks de grote toename in de bijdrage in de nachtperiode dit niet terug te vinden is in het langetijdsbeoordelingsnivo ten gevolge van de hele inrichting en nog steeds past binnen vastgestelde MTGs' Oftewel SLAAP MAAR LEKKER DOOR, niets aan de hand. Lezers : die treinen tijden niet alleen de poort uit, ze rijden het GEHELE traject door Geleen en Sittard!! Dus IEDEREEN in de spoorzone zal hiervan last hebben en mogelijk zelfs nog meer last omdat de snelheid omhoog gaat buiten de poort.
We zien dus dat er een spoor gebruikt wordt dat niet op de kaart staat en dat men dan maar wat aanrozooit om te motiveren dat men verder mag uitbreiden. IK kan ook een andere conclusie trekken : 'staat niet op de geluidkaart en dus mag daar ook geen geluid geproduceerd worden. Oftewel : over en uit voor vervoer over die lijn' . Drastisch, maar waarom onterecht???
Meer nog dan de veiligheid (waarover ik nog een hele hoop opmerkingen kan maken!) KAN de gemeenteraad iets doen om de leefbaarheid voor hun burgers langs de HELE LIJN te waarborgen, het is alleen de vraag of men dat ook WIL.
Helemaal mee eens, die cirkel verplaatst zich langs het spoor vanaf het Mauritspark tot aan Nieuwstadt (en verder !)
Een paar dagen geleden (24 augustus) is het ontwerpbesluit 10/2088 'Deelrevisievergunning Wet Milieubeheer Spoorwegactiviteiten OBL site Chemelot te Sittard-Geleen' genomen.
Er wordt in aangegeven dat de vergunning wordt gegeven op basis van een nog niet aangenomen wet (basisspoor) en er daarom geen problemen t.a.v. de externe veiligheid zijn.
Met teksten als: 'Het rijden van aankomende en vertrekkende treinen maakt echter geen deel uit van industrielawaai' ... In beginsel is hierop het besluit geluidhinder van toepassing' Iets verder staat dat het Besluit geluidhinder alleen van toepassing is op sporen die op een door VROM opgestelde kaart waarop alle spoorlijnen waarop DAADWERKELIJK plaatsvindt of naar verwachting kan plaatsvinden. 'Op de geluikaart van VROM ontbreek het spoor "526" dat de verbinding vormt tussen de Chemelot site en het doorgaande spoor Sittard-Maastricht(840). Dit betekent dat ondanks de genoemde uitspraak van de Raad van State het geluid van aankomende en vetrekkende treinen niet rechtstreeks kan worden getoetst aan H.4 van het Besluit geluidhinder'
Vervolgens wil men aantonen dat het geluid allemaal wel meevalt.
Het aantal wagons neemt overdag toe met 188, in de avond met 35 en in de nacht met 47.
Er blijken toenames van 6 dB, 8 dB en 13 dB te zijn in de nacht op verschillende meetpunten. Maar niet getreurd 'Coclusie is nara onze mening dat ondanks de grote toename in de bijdrage in de nachtperiode dit niet terug te vinden is in het langetijdsbeoordelingsnivo ten gevolge van de hele inrichting en nog steeds past binnen vastgestelde MTGs' Oftewel SLAAP MAAR LEKKER DOOR, niets aan de hand. Lezers : die treinen tijden niet alleen de poort uit, ze rijden het GEHELE traject door Geleen en Sittard!! Dus IEDEREEN in de spoorzone zal hiervan last hebben en mogelijk zelfs nog meer last omdat de snelheid omhoog gaat buiten de poort.
We zien dus dat er een spoor gebruikt wordt dat niet op de kaart staat en dat men dan maar wat aanrozooit om te motiveren dat men verder mag uitbreiden. IK kan ook een andere conclusie trekken : 'staat niet op de geluidkaart en dus mag daar ook geen geluid geproduceerd worden. Oftewel : over en uit voor vervoer over die lijn' . Drastisch, maar waarom onterecht???
Meer nog dan de veiligheid (waarover ik nog een hele hoop opmerkingen kan maken!) KAN de gemeenteraad iets doen om de leefbaarheid voor hun burgers langs de HELE LIJN te waarborgen, het is alleen de vraag of men dat ook WIL.
Echt gevaar is er pas als er een vliegtuig over Chemelot vliegt en neerstort. Dan kun je praten over een zwaar ongeluk.
Nu is het slechts het bevredigen van een stuk papier.
Verder zie ik niks staan over lapse en inversie en de windrichting. Is de sterftekans berekend met mensen die binnen zitten voor de tv of buiten staan te schoffelen? Gelukkig hebben we meestal zuiden wind, dus alles gaat richting Bor, zijn we daar ook vanaf.;-)
Lul maar raak, het was vroeger kerensheide,toen met een stuk aan de burgemeesterlemmensstraat en nu pikken ze het mauritspark in, voor je het in de gaten hebt ligt de grens van de chemie dadelijk al in Oud Geleen,ze zijn al bezig op louche wijze de kerken om te kopen om het later te kunnen preken
Bij een BLEVE ligt de 1%-letaliteitsgrens op 431 m. Wanneer een wagon met brandbare vloeistof (cat C3 of D3) ontstaat heeft die een straal van 14 m. 431 + 14 = 445 m. Wat doet men dus? Men plaatst de railterminal op 450 m van de bebouwing en zegt dan doodleuk dat er geen gevaar meer is. Uiteraard hebben we het bij die cijfers over één wagon met vloeistof en één wagon met LPG, terwijl er toch vele wagons bij elkaar staan. 445 m is tot ver over de Rijksweg in Sittard en omvat het hele centrum van Geleen. De vervuiler betaalt. Wie zijn dat? SABIC, DSM, Railion en de vervoerders. DIE vervuilen, DIE verdienen eraan en het gaat ten kste van ONS burgers van deze stad. ONZE gezondheid, ONZE veiligheid en ONZE portemonnee a.g.v. mindere prestaties tijdens het werk t.g.v. slechte nachtrust. Het wordt hoog tijd dat de vervuilers ECHT ter verantwoording worden geroepen en daadwerkelijk iets doen voor wat ze aanrichten.
10 opmerkingen:
waarom ligt die cirkel juist daar en niet eens precies op het spoor? Omdat daar die railpoort is? Lopen niet alle mensen langs het traject gevaar? Ik bedoel als zo'n trein op snelheid ontspoort lijkt me de ramp groter dan met een slakkengangetje daar bij die poort!
Helemaal mee eens, die cirkel verplaatst zich langs het spoor vanaf het Mauritspark tot aan Nieuwstadt (en verder !)
Een paar dagen geleden (24 augustus) is het ontwerpbesluit 10/2088 'Deelrevisievergunning Wet Milieubeheer Spoorwegactiviteiten OBL site Chemelot te Sittard-Geleen' genomen.
Vergund wordt daarin
15900 wagons cat-A (LPG)
4483 wagons cat-B2 (Ammoniak)
2103 wagons cat-C3 (Methanol)
4228 wagons cat-D3 (acrylonitril)
Er wordt in aangegeven dat de vergunning wordt gegeven op basis van een nog niet aangenomen wet (basisspoor) en er daarom geen problemen t.a.v. de externe veiligheid zijn.
Met teksten als:
'Het rijden van aankomende en vertrekkende treinen maakt echter geen deel uit van industrielawaai'
... In beginsel is hierop het besluit geluidhinder van toepassing'
Iets verder staat dat het Besluit geluidhinder alleen van toepassing is op sporen die op een door VROM opgestelde kaart waarop alle spoorlijnen waarop DAADWERKELIJK plaatsvindt of naar verwachting kan plaatsvinden. 'Op de geluikaart van VROM ontbreek het spoor "526" dat de verbinding vormt tussen de Chemelot site en het doorgaande spoor Sittard-Maastricht(840). Dit betekent dat ondanks de genoemde uitspraak van de Raad van State het geluid van aankomende en vetrekkende treinen niet rechtstreeks kan worden getoetst aan H.4 van het Besluit geluidhinder'
Vervolgens wil men aantonen dat het geluid allemaal wel meevalt.
Het aantal wagons neemt overdag toe met 188, in de avond met 35 en in de nacht met 47.
Er blijken toenames van 6 dB, 8 dB en 13 dB te zijn in de nacht op verschillende meetpunten.
Maar niet getreurd 'Coclusie is nara onze mening dat ondanks de grote toename in de bijdrage in de nachtperiode dit niet terug te vinden is in het langetijdsbeoordelingsnivo ten gevolge van de hele inrichting en nog steeds past binnen vastgestelde MTGs'
Oftewel SLAAP MAAR LEKKER DOOR, niets aan de hand.
Lezers : die treinen tijden niet alleen de poort uit, ze rijden het GEHELE traject door Geleen en Sittard!! Dus IEDEREEN in de spoorzone zal hiervan last hebben en mogelijk zelfs nog meer last omdat de snelheid omhoog gaat buiten de poort.
We zien dus dat er een spoor gebruikt wordt dat niet op de kaart staat en dat men dan maar wat aanrozooit om te motiveren dat men verder mag uitbreiden.
IK kan ook een andere conclusie trekken : 'staat niet op de geluidkaart en dus mag daar ook geen geluid geproduceerd worden. Oftewel : over en uit voor vervoer over die lijn' . Drastisch, maar waarom onterecht???
Meer nog dan de veiligheid (waarover ik nog een hele hoop opmerkingen kan maken!) KAN de gemeenteraad iets doen om de leefbaarheid voor hun burgers langs de HELE LIJN te waarborgen, het is alleen de vraag of men dat ook WIL.
wordt ongetwijfeld vervolgd....
Helemaal mee eens, die cirkel verplaatst zich langs het spoor vanaf het Mauritspark tot aan Nieuwstadt (en verder !)
Een paar dagen geleden (24 augustus) is het ontwerpbesluit 10/2088 'Deelrevisievergunning Wet Milieubeheer Spoorwegactiviteiten OBL site Chemelot te Sittard-Geleen' genomen.
Vergund wordt daarin
15900 wagons cat-A (LPG)
4483 wagons cat-B2 (Ammoniak)
2103 wagons cat-C3 (Methanol)
4228 wagons cat-D3 (acrylonitril)
Er wordt in aangegeven dat de vergunning wordt gegeven op basis van een nog niet aangenomen wet (basisspoor) en er daarom geen problemen t.a.v. de externe veiligheid zijn.
Met teksten als:
'Het rijden van aankomende en vertrekkende treinen maakt echter geen deel uit van industrielawaai'
... In beginsel is hierop het besluit geluidhinder van toepassing'
Iets verder staat dat het Besluit geluidhinder alleen van toepassing is op sporen die op een door VROM opgestelde kaart waarop alle spoorlijnen waarop DAADWERKELIJK plaatsvindt of naar verwachting kan plaatsvinden. 'Op de geluikaart van VROM ontbreek het spoor "526" dat de verbinding vormt tussen de Chemelot site en het doorgaande spoor Sittard-Maastricht(840). Dit betekent dat ondanks de genoemde uitspraak van de Raad van State het geluid van aankomende en vetrekkende treinen niet rechtstreeks kan worden getoetst aan H.4 van het Besluit geluidhinder'
Vervolgens wil men aantonen dat het geluid allemaal wel meevalt.
Het aantal wagons neemt overdag toe met 188, in de avond met 35 en in de nacht met 47.
Er blijken toenames van 6 dB, 8 dB en 13 dB te zijn in de nacht op verschillende meetpunten.
Maar niet getreurd 'Coclusie is nara onze mening dat ondanks de grote toename in de bijdrage in de nachtperiode dit niet terug te vinden is in het langetijdsbeoordelingsnivo ten gevolge van de hele inrichting en nog steeds past binnen vastgestelde MTGs'
Oftewel SLAAP MAAR LEKKER DOOR, niets aan de hand.
Lezers : die treinen tijden niet alleen de poort uit, ze rijden het GEHELE traject door Geleen en Sittard!! Dus IEDEREEN in de spoorzone zal hiervan last hebben en mogelijk zelfs nog meer last omdat de snelheid omhoog gaat buiten de poort.
We zien dus dat er een spoor gebruikt wordt dat niet op de kaart staat en dat men dan maar wat aanrozooit om te motiveren dat men verder mag uitbreiden.
IK kan ook een andere conclusie trekken : 'staat niet op de geluidkaart en dus mag daar ook geen geluid geproduceerd worden. Oftewel : over en uit voor vervoer over die lijn' . Drastisch, maar waarom onterecht???
Meer nog dan de veiligheid (waarover ik nog een hele hoop opmerkingen kan maken!) KAN de gemeenteraad iets doen om de leefbaarheid voor hun burgers langs de HELE LIJN te waarborgen, het is alleen de vraag of men dat ook WIL.
wordt ongetwijfeld vervolgd....
Helemaal mee eens, die cirkel verplaatst zich langs het spoor vanaf het Mauritspark tot aan Nieuwstadt (en verder !)
Een paar dagen geleden (24 augustus) is het ontwerpbesluit 10/2088 'Deelrevisievergunning Wet Milieubeheer Spoorwegactiviteiten OBL site Chemelot te Sittard-Geleen' genomen.
Vergund wordt daarin
15900 wagons cat-A (LPG)
4483 wagons cat-B2 (Ammoniak)
2103 wagons cat-C3 (Methanol)
4228 wagons cat-D3 (acrylonitril)
Er wordt in aangegeven dat de vergunning wordt gegeven op basis van een nog niet aangenomen wet (basisspoor) en er daarom geen problemen t.a.v. de externe veiligheid zijn.
Met teksten als:
'Het rijden van aankomende en vertrekkende treinen maakt echter geen deel uit van industrielawaai'
... In beginsel is hierop het besluit geluidhinder van toepassing'
Iets verder staat dat het Besluit geluidhinder alleen van toepassing is op sporen die op een door VROM opgestelde kaart waarop alle spoorlijnen waarop DAADWERKELIJK plaatsvindt of naar verwachting kan plaatsvinden. 'Op de geluikaart van VROM ontbreek het spoor "526" dat de verbinding vormt tussen de Chemelot site en het doorgaande spoor Sittard-Maastricht(840). Dit betekent dat ondanks de genoemde uitspraak van de Raad van State het geluid van aankomende en vetrekkende treinen niet rechtstreeks kan worden getoetst aan H.4 van het Besluit geluidhinder'
Vervolgens wil men aantonen dat het geluid allemaal wel meevalt.
Het aantal wagons neemt overdag toe met 188, in de avond met 35 en in de nacht met 47.
Er blijken toenames van 6 dB, 8 dB en 13 dB te zijn in de nacht op verschillende meetpunten.
Maar niet getreurd 'Coclusie is nara onze mening dat ondanks de grote toename in de bijdrage in de nachtperiode dit niet terug te vinden is in het langetijdsbeoordelingsnivo ten gevolge van de hele inrichting en nog steeds past binnen vastgestelde MTGs'
Oftewel SLAAP MAAR LEKKER DOOR, niets aan de hand.
Lezers : die treinen tijden niet alleen de poort uit, ze rijden het GEHELE traject door Geleen en Sittard!! Dus IEDEREEN in de spoorzone zal hiervan last hebben en mogelijk zelfs nog meer last omdat de snelheid omhoog gaat buiten de poort.
We zien dus dat er een spoor gebruikt wordt dat niet op de kaart staat en dat men dan maar wat aanrozooit om te motiveren dat men verder mag uitbreiden.
IK kan ook een andere conclusie trekken : 'staat niet op de geluidkaart en dus mag daar ook geen geluid geproduceerd worden. Oftewel : over en uit voor vervoer over die lijn' . Drastisch, maar waarom onterecht???
Meer nog dan de veiligheid (waarover ik nog een hele hoop opmerkingen kan maken!) KAN de gemeenteraad iets doen om de leefbaarheid voor hun burgers langs de HELE LIJN te waarborgen, het is alleen de vraag of men dat ook WIL.
wordt ongetwijfeld vervolgd....
Drie maal is scheepsrecht, Jack?? Een keer lijkt me genoeg.
Echt gevaar is er pas als er een vliegtuig over Chemelot vliegt en neerstort.
Dan kun je praten over een zwaar ongeluk.
Nu is het slechts het bevredigen van een stuk papier.
Verder zie ik niks staan over lapse en inversie en de windrichting.
Is de sterftekans berekend met mensen die binnen zitten voor de tv of buiten staan te schoffelen?
Gelukkig hebben we meestal zuiden wind, dus alles gaat richting Bor, zijn we daar ook vanaf.;-)
Lul maar raak, het was vroeger kerensheide,toen met een stuk aan de burgemeesterlemmensstraat en nu pikken ze het mauritspark in, voor je het in de gaten hebt ligt de grens van de chemie dadelijk al in Oud Geleen,ze zijn al bezig op louche wijze de kerken om te kopen om het later te kunnen preken
Bij een BLEVE ligt de 1%-letaliteitsgrens op 431 m. Wanneer een wagon met brandbare vloeistof (cat C3 of D3) ontstaat heeft die een straal van 14 m.
431 + 14 = 445 m. Wat doet men dus? Men plaatst de railterminal op 450 m van de bebouwing en zegt dan doodleuk dat er geen gevaar meer is. Uiteraard hebben we het bij die cijfers over één wagon met vloeistof en één wagon met LPG, terwijl er toch vele wagons bij elkaar staan.
445 m is tot ver over de Rijksweg in Sittard en omvat het hele centrum van Geleen.
De vervuiler betaalt. Wie zijn dat?
SABIC, DSM, Railion en de vervoerders. DIE vervuilen, DIE verdienen eraan en het gaat ten kste van ONS burgers van deze stad. ONZE gezondheid, ONZE veiligheid en ONZE portemonnee a.g.v. mindere prestaties tijdens het werk t.g.v. slechte nachtrust.
Het wordt hoog tijd dat de vervuilers ECHT ter verantwoording worden geroepen en daadwerkelijk iets doen voor wat ze aanrichten.
Michael Jackson zong het al eerder en hij heeft helemaal gelijk..
THEY REALLY DON'T CARE ABOUT US.
ga daar maar eens over nadenken.
Het voorstel wat de stadspartij neerlegt met het verleggen van het spoor is natuurlijk ook weer het probleem verplaatsen naar de buurgemeenten.
Waar komt het spoor ook alweer op de lijn Sittard-Roermond? Juist bij Nieuwstadt.
Goed nabuurschap zeg, als je een voorstel doet hou daar dan ook rekening mee, buiten dat....
Wie gaat dat betalen????
Dat de railterminal niet moet komen is uiteraard eeb feit, de centen beslissen dat ze nog meer willen en provincie en gemeente zeggen ja en amen.
Een reactie posten