woensdag 6 juli 2011

Treinen Chemelot: 'Krawinkel straks de sigaar'.Hoeveel bezwaarschriften zijn ingediend?

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen maken ingevolge artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat van 19 mei tot en met 30 juni 2011 het ontwerp van het bestemmingsplan ‘Krawinkel-Lutterade’ (NL.IMRO.1883.KrawinkelLutterade-ON01) ter inzage ligt. Het plangebied waarop het ontwerp bestemmingsplan betrekking heeft, ligt ten westen van het centrum van Geleen en bestaat uit de buurten Krawinkel, Lutterade en Dassenkuil. Binnen dit plangebied vigeren thans twaalf bestemmingsplannen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb het bestemmingsplan Krawinkel-Lutterade wel goed bekeken.

Dat bestemmingsplan reikt tot AAN Chemelot. M.a.w. de EZS-sporen vallen daarbuiten en wordt dus ook met geen woord over gerept.

Inwoners van Krawinkel zullen zich echter wel bewust moeten zijn dat zij op de nominatie staan om weggesaneerd te wordenwant het gebied staat te boek als 'suburbaan wonen' metdarabij 'verdunnen, vergroenen, meer ruimte in bestaande woonbuurten' (kaartje op pagina 17).

Industrielawaai
Het plangebied valt vrijwel geheel binnen de vastgestelde 50 dB(A) geluids-contour van Chemelot (DSM). Realisatie van geluidsgevoelige bebouwing
zoals woningen, scholen en gezondheidscentra is binnen deze contour niet mogelijk, tenzij hogere grenswaarden worden vastgesteld.

Hetgeen (conform elders gebeurd is) inhoud dat men hogere grenswaarden (maximaal toegestane grenswaarde is 68 dB(A)) zal gaan vaststellen,want zo werkt dat nou eenmaal binnen deze gemeente en provincie.

Inwoners van Krawinkel PAS OP !!!

Anoniem zei

De nieuwe spoorlijn is trouwens wel HEEL precies over de parkeerplaats bij de loonhal getekend. Als spoor-enthousiasteling weet ik dat dergelijke boogstralen niet gehaald kunnen worden.

Dus ik vraag me (boven alle andere twijfeld) af, of wij als gemeenschap straks nog over die mooie Loonhal van de Staatsmijnen mogen beschikken.

Een van de mooiste moderne gebouwen van deze gemeente en een van de weinige overblijfselen van de mijnbouw in heel Zuid-Limburg!

Anoniem zei

Dus een andere belangrijke vraag:

Overleeft het gebouw "De Loonhal" deze ambitieuze spooraanleg?

EvilSkrievil zei

@13:01
Ik denk dat het centraal magazijn een veel hogere waarde heeft als industrieel monument.
Namelijk het midden gedeelte is het oudste gebouw van de Maurits, het werd gelijk na de houten schachten rond 1923 gebouwd en staat er nog steeds.

Anoniem zei

Ik zou eigenlijk niet weten welk gebouw je bedoelt....

Bedoel je die beetje vreemde constructie die vanuit de trein te zien is tpv de huidige opstelsporen?

EvilSkrievil zei

Ik denk niet dat het gebouw dat ik bedoel te zien is vanaf het Ns spoor.

 
counter free hit unique web