Een park van 10 miljoen en een fietsbrug van 1,8 miljoen...daar zit Sanderbout op te wachten!
Voor de fietsbrug is 1,82 miljoen euro Rijkssubsidie beschikbaar.Met ProRail wordt bekeken waar de brug het beste precies kan komen.De inrichting van het park gaat zo’n 10 miljoen euro kosten.
9 opmerkingen:
natuurlijk zitten ze daar op te wachten!
al 100 jaar geloof ik....
Het college stemt in met de financiële onderbouwing van het project Spoorzone bestaande uit de deelprojecten BIRK en Spoorse Doorsnijding. Nu de projectfinanciering voor het gehele project rond is wordt gestart met de uitvoering van het project. De oplevering van het project Spoorzone/BIRK dient te zijn afgerond voor 1 juli 2015. Tevens start nu de ontwerpwedstrijd ten behoeve van de fiets- en voetgangersbrug waarvoor de gemeente een bijdrage heeft ontvangen uit de Regeling Spoorse Doorsnijdingen.
Zo'n uigave, gesubsidieerd of niet, doet het goed bij de inwoners. Zeker als er de komende jaren 20 miljoen bezuinigd moet worden!!!!
WAANZIN KOEKENBAKKERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Over welke aantallen inwoners hebben we het ?
Thien Bunder, Acht Bunder en een deel van Sanderbout zijn/worden toch gesloopt en er komen veel minder woningen in dat gebied voor terug.
Voor mij mogen de inwoners van Sanderbout overigens best genieten van het nog an te leggen park.
Ook van het feit dat er minder huizen worden teruggebouwd, gaat het klimaat in Sanderbout erop vooruit.
Dubbel prijs dus! En dat mogen we Sanderbout graag eens gunnen!
Minder huizen betekent minder mensen en een nog verdere terugloop c.q. leegloop van de Sanderboutse verenigingen.
Vroeger had Sanderbout een rijk verenigingsleven. Wat is er nog van over ?
Dus toch v.v. Sanderbout fuseren met OVCS ?
De teloorgang van het verenigingsleven is een westers probleem, niet typisch Sanderbouts.
Daar verander je weinig aan door die 200 woningen wél terug te bouwen! Wel kun je iets aan de leefbaarheid doen. En dat gebeurt nu, zo lijkt me.
Een reactie posten