zaterdag 4 december 2010

2 maart PS verkiezingen Wie gaat er winnen?

25 opmerkingen:

Anoniem zei

De PVV. Die hebben nu geen zetel en straks misschien we een of meer vertegenwoordigers in PSl.
D66krijgt ook minimal een zetel erbij en de VVD zal ook wel gaan winnen door Verheijen.

EvilSkrievil zei

De PVV is te snel uit zijn jasje gegroeid. De PVV heeft ook geen basis zoals bij andere partijen en hierdoor wordt het heel moeilijk om voldoende geschikte kandidaten te vinden om in alle provincies aan deze verkiezingen deel te nemen. Maar ik laat mij verrassen door Geertje, want hij is de enigste die daadwerkelijk een stem heeft in die "partij"

Anoniem zei

De PVV komt met (meer dan) 20 kandidaten op de lijst, zo is aangekondigd. Deze zouden nu wél fatsoenlijk gescreend zijn. Stel dat de PVV de grootste wordt in Limburg, kunnen ze dan wel capabele gedeputeerden leveren? Ik vraag het me af...
Weet iemand trouwens of CDA en VVD bereidt zijn om een coalitie te vormen met de PVV?

Anoniem zei

Zitten die er dan nu wel @ 15:33?
Dit kost de SP,PvdA en CDA zetels.

Anoniem zei

Hopelijk dat het CDA klappen in de staten krijgt want ze houden zich in de plaatselijke politiek niet aan hun afspraken.

Ik stem in ieder geval niet meer op deze Partij.

Anoniem zei

Afspraken moet je maken met een coalitie, hier zitten nu 4 partijen in die allemaal hun afspraken en beloftes aan de kiezers hebben.

Dan wordt het dus een kwestie van nemen en geven om het beste resultaat er uit te halen.

Dat moet elke partij doen zodat ze allemaal wat van hun afspraken moeten inleveren.

Maar ik snap het wel, de stadspartij had, als ze in de coalitie hadden gezeten al hun standpunten kunnen uitbrengen en geen enkele partij had daar bezwaren tegen gehad, want ze hebben allemaal van die mooie trouwe blauwe ogen.

*

Anoniem zei

@19:00
Nee, die zitten er nu niet. Maar de ervaring met PVV'ers in Den Haag is niet al te positief. Maar wellicht zijn het nu allemaal 'bravertjes' ;-)

Ik denk dat de PVV wel de grootste wordt in Limburg, gezien de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen (26.8% voor PVV, en 2e partij CDA met 16%) is de afstand veel te groot, en die is (als je de peilingen mag geloven) alleen maar groter geworden. Ik denk dat VVD en CDA om de tweede plek gaan strijden.

Anoniem zei

Wie nu nog gaat stemmen zegt eigenlijk gewoon......NAAI ME MAAR ! Ik vind het lekker.

Anoniem zei

Afschaffen deze volslagen overbodige en veelal corrupte bestuurslaag .Volkomen overbodige club van potverteerders .Mooi weer spelers met gelden van de gemeenschap.

Anoniem zei

Te vrezen valt dat inderdaad de PVV grote winst boekt, winst is er hoe dan ook als je nog nooit hebt meegedaan.
Zal weer een zwarte dag voor limburg worden
Kijken wat ze hier beloven of ze hun record zullen breken met het opzijzetten van die beloftes.
Enige lichtpuntje zal het waarschijnlijk grote verlies van het CDA zijn.
En de rest? Wat maakt het uit die hebben uiteindelijk toch niets in te brengen.
Die zeggen ja en amen op alle voorstellen of zijn schreeuwenden in de woestijn.
De PVV op weg naar de dictatuur deel 3.

Anoniem zei

PVV een dictatuur?
Kijk eens wat er staat te gebeuren mbt de veiligheid op straat, ouderenzorg,aanpak criminelen.
Dat is wat anders dan dat softe zwakzinnige gelul van SP,D66, GroenLinks of die neus van de PvdA in Den Haag, die dit land stelselmatig naar de GVD hebben geholpen.

Misschien is een krachtige nieuwe wind wel eens goed in dit land.

20 jaar poldergelul moet maar eens voorbij zijn.

EvilSkrievil zei

@13:13
Inderdaad er staat te gebeuren.....maar er is nog steeds niets gebeurt. Dus zullen we eerst maar eens afwachten of er inderdaad iets veranderd?

Anoniem zei

Ik vraag me af in hoeverre mensen die bij de gemeenteraadverkiezingen op een lokale partij gestemd hebben (meer dan 40%) gaan stemmen en op wie ze dan gaan stemmen.

Anoniem zei

Als je de lijsten van de laatste landelijke verkiezingen bekijkt, zie je, dat de kiezers van Meekels in Born e.o. toen voor een groot deel op de PVV hebben gestemd.
Nu probeert Noël Lebens met steun van Meekels uit diens stemmerskringen te kunnen putten.

Anoniem zei

Is toch verrassend wat hierboven geschreven wordt.
Ik heb niet de indruk dat Meekels eem PVV-er is. Er wordt ook gesuggereerd dat Lebens diezelfde kiezers zou 'krijgen'.
Ik denk dat het anders ligt :
in Born e.o. zijn veel mensen die niet op een van de gevestigde nationale partijen wil stemmen en daarom PVV gestemd hebben. Meekels haalde die stemmen omdat hij voor Sinterklaas speelde en velen links of rechts ervan geprofiteerd hebben : 'Sint Meekels zij met ons' gedachte.

Anoniem zei

Dat krijg je dus straks ook bij de staten verkiezingen.
Lokale partijstemmers kiezen uit principe niet voor de landelijke partijen in de gemeente en dus ook niet bij de provinciale verkiezingen.
Blijft er dus nog één partij over!

Anoniem zei

Goed geschakeld 20.21

Anoniem zei

Ik vraag me af of de PVV wel de grootste wordt. Geert Wilders staat ten slotte niet op de lijst, en bijna alle PVV'ers stemden op Geert. Wellicht wordt er meer op de persoon gestemd, dan zal het CDA redelijk overeind blijven.

Anoniem zei

Nou 20:21 dat hoeft niet natuurlijk.
Men kan ook op partij nieuw limburg stemmen. Eigenlijk hebben die een heel groot potentieel. Ze moeten dan wel er voor zorgen dat veel lokale partijen achter hun staan en een sterke lijst maken.

Anoniem zei

PVV een dictatuur?
Kijk eens wat er staat te gebeuren mbt de veiligheid op straat, ouderenzorg,aanpak criminelen.
Dat is wat anders dan dat softe zwakzinnige gelul van SP,D66, GroenLinks of die neus van de PvdA in Den Haag, die dit land stelselmatig naar de GVD hebben geholpen.

Misschien is een krachtige nieuwe wind wel eens goed in dit land.

20 jaar poldergelul moet maar eens voorbij zijn.

5 december 2010 13:13

Hitler deed hetzelfde, het resultaat is bekend

Anoniem zei

Oh dus we moeten doorgaan met dat linkse gespuis dat Nederland al 20 jaar naar de klt helpt?
En een debielere vergelijking dan die met Hitler heb ik nog niet gehoord.
Waarschijnlijk bent u door doctrines de weg helemaal kwijt @ 14:40.

Anoniem zei

1 er is nog nooit een links kabinet geweest.

2 Groen Links en de SP hebben ooit in een kabinet gezeten.
Die rotzooi van 20 jaar zoals hier eerder gesuggereerd wordt is dan wel de rotzooi van VVD, CDA en PvdA en D'66

Anoniem zei

rectificatie bij vorige reactie, ooit moet natuurlijk Nooit zijn

Anoniem zei

Gelukkig,ik dacht al iets gemist te hebben. Beter nooit dan ooit.

Anoniem zei

Ik denk ook dat de 'lokale stemmers' van de gemeenteraadsverkiezingen niet op de gevetsigde landelijke partijen gaan stemmen (net als 6 december 20:21), maar is de PVV dan het enige alternatief??
Nee, Partij Nieuw Limburg doet ook mee heb ik gelezen.
Dat is de 'verzameling van lokale partijen'.
Afgelopen 2 keer hebben ze het gewoon slecht gedaan, maar daravoor waren ze wel sterk.
Het schijnt dat ze nu weer een sterke lijst krijgen.Wanneer ze het dna goed anpakken moet het wat kunnen worden want ook zij willen geen verlengstuk van de haagse politiek zijn en ook zij zijn dat gekonkel van het CDA en de PvdA beu en willen anadacht voor de lokale en provinciale problemen.
Verschil met de PVV zal de hardheid van hun opstelling t.o.v. allochtonen zijn (en uiteraard dat zij geen 'Geertje' hebben).
PNL zou een goed alternatief kunnen zijn voor velen.

 
counter free hit unique web