Dag leefbaarheid, met dank aan Sabic en gemeente
De gemeente en Sabic hebben bestuurlijk overleg gevoerd over deze kwestie. Beide partijen onderschrijven een verantwoorde balans tussen economie en leefbaarheid. Het overleg heeft niet geleid tot het intrekken van de vergunningaanvraag dan wel een ander standpunt met betrekking tot de zienswijzen. Partijen hebben wel afspraken gemaakt om in gezamenlijk overleg te bekijken hoe de logistieke processen op en naar het terrein beter kunnen worden geregeld uit oogpunt van economie en leefbaarheid.
2 opmerkingen:
Ook hier geldt dat ik me echt afvraag of ze wel eens een MKBA (Maatschappelijke Kosten Baten Analyse) hebben losgelaten op het railterminal project (incl. toename transport) en bijbehorende projecten (Saneren Mauritspark, herontwikkelen Kampstraat etc.).
Ik denk dat het resultaat van het algemeen belang (lees de burger) wel eens behoorlijk negatief zou kunnen zijn.
De resultaten van de belanghebbenden op het Chemelot terrein zullen overduidelijk positief zijn maar wat krijgen de inwoners van Sittard-Geleen ervoor terug?
Meer werkgelegenheid? > eerst zien dan geloven! Meer gevaar? (langs het hele traject) > duidelijk! Minder vrachtverkeer? > hoeveel minder? Door opkopen woningen Mauritspark minder geld beschikbaar voor andere maatschappelijke projecten in tijden van bezuinigingen? > acceptabel?! Minder mijnbouwhistorie? En ga zo maar door!
Het zijn vaak prestige projecten van bestuurders die achteraf meer kosten dan opbrengen. Vooral in deze economische onzekere tijden kan het uiteindelijke rendement wel eens vies tegenvallen. Straks heeft de provincie en gemeente miljoenen geïnvesteerd en besluit DSM en Co toch vrolijk om naar de 2e Maasvlakte te verhuizen.
Bedankt en tot ziens!
Sabic en de gemeente voor leefbaarheid?
O jee als we daarvan afhankelijk zijn ziet het er slecht voor ons uit.
Zij gaan beiden alleen voor het geld.
De inwoners van deze gemeente zal hun een rotzorg zijn
Een reactie posten