maandag 17 mei 2010

Geen binding tussen regio en vliegveld MAA

De huidige eigenaar heeft laten zien dat hij niet in staat is om het vliegveld te runnen. Misschien is dat inderdaad omdat dit vliegveld minder publiek-financiƫle steun krijgt dan anderen, maar dat was destijds ook een bewuste keus. Nu die keus verkeerd lijkt uit te vallen, is het antwoord niet: prima, laat de provincie maar dokken en dan gaan we over tot de orde van de dag. De rol van de eigenaar moet worden onderzocht. Ook moet worden onderzocht of MAA niet overgenomen kan worden door bijvoorbeeld een ander vliegveld, waardoor een betere werkverdeling tot stand komt. Misschien zijn er ook wel andere exploitanten.(Roy Pennings)

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat lokale prestige project van o.a. de PvdA is al sinds jaar en dag een verliesgevende bezigheid.
Dat overheidsgeld, en daarmee uw en mijn centjes, in deze bodemloze put worden gestort is economische waanzin.
Het vliegveldje Beek is gewoon te klein om levensvatbaar te zijn!
En tja uitbreiden heeft ook geen zin en is planologische uit den boze door het lawaai!
De economische toegevoegde waarde voor de regio is ook zeer beperkt.
Dhr.Pennings, met zijn reputatie, kan als statenlid bestuur natuurlijk elke economische realiteit aan zijn laars lappen, daar staan bestuurders bekend om!
Wat mij betreft hoeft niet veel onderzocht te worden.Je hoeft maar de exploitatie cijfertjes en kosten baten analyse te maken over de afgelopen 20 jaar.Dan ben je snel klaar.Het resultaat is ook duidelijk en helder, MMA is het spreekwoordelijk trekken aan een dood paard.

Luisje

 
counter free hit unique web