Nieuwe ellende voor Guyt in aantocht. Wie wonen er binnen de cirkels?
Betaald parkeren is in eerste instantie geen instrument wat gehanteerd wordt om er rijk van te worden. Parkeren en met name parkeerregulering wordt ingezet om gebieden leefbaar te houden en om de bereikbaarheid van de centra te kunnen garanderen.
Korte termijn (quick wins 2009/2010)
‐ Tarieven Geleen ophogen naar niveau van Sittard;
‐ Garages zo veel mogelijk openen (in weekend of bij evenementen;
‐ Sluiten onverharde parkeerterreinen (Haspelsestraat, Budocenter);
‐ Verbeteren communicatie (internet, gemeentegids, winkeliers).
Bovenstaande maatregelen leiden tot extra kosten (handhaving en beheer) en baten (extra inkomsten door betaald parkeren). Naar verwachting liggen de extra jaarlijkse parkeerinkomsten tussen de € 150.000,- en 250.000,-.

10 opmerkingen:
Nee, het is er voor om mensen het geld uit de zak te stelen.
Infantiel geklooi van Guyt.
Verliest hij zijn gezicht in de Baandert, begint hij nu op een andere manier zijn zin door te drijven.
Het beetje respect wat hij nog had is overgegaan in minachting.
Guyt moet de stad uit.
Niet mee eens
Guyt doet ook goede dingen
anoniem 14 mei 2009 20:23
Wat doet Guyt dan goed?
@14 mei 21:42
Ik denk dat hij (14 mei 20:23) het ook niet eens is met Guyt, maar vindt dat hij mag blijven wonen in Sittard.
Ik zou de mensen van de Baandert willen oproepen goed uit te kijken naar een of ander vodje papier wat door de brievenbus geduwd wordt en waarin staat dat je, als je wilt parkeren voor je deur, je een vergunning moet aanvragen.
Hij heeft maling aan de bewoners van deze wijk.
Eerst een onderzoeksbureau opdracht geven hoe je het beste de mensen om de tuin kunt leiden en vervolgens, als dit geen effect heeft een ambtenaar wat cirkeltjes laten tekenen op een platte grond en vervolgens wat populaire kreten als "bereikbaarheid en leefbaarheid "roepen,want mensen in de wijk de Baandert hebben lopen klagen over de parkeeroverlast.
Dit geblaat komt vooral van bewoners met een dubbele garage, oprit en carport voor de deur.
Wat een zielige en trieste vertoning van een P.v.d.A. wethouder.
Volgend jaar zijn er weer verkiezingen.!
Waarom de tarieven van Geleen verhogen naar het niveau van Sittard? Draai het eens om en verlaag de tarieven van Sittard tot het niveau van Geleen.
en wie gaat dat dan betalen of met andere woorden: wat wilt u, EvilSkrievil daarvoor inleveren? Want de opbrengsten staan wel al in de boeken natuurlijk.
@15 mei 10:42
Hoezo betalen?
Er staat toch duidelijk: Betaald parkeren is geen instrument om er rijk van te worden.
Widdershoven had bij parkeren geld over en dat geld kwam Guyt te kort.
Samen alles op nul.
Lang leve de lol.
Geen extra kosten, dus ook geen verhogingen
Volgens mij zijn cirkels rond. Heeft Guyt geen wiskunde op school gehad? Dit lijken wel paaseieren of rugbyballen.
En als het Guyt en zijn ambtenaren beter was uitgekomen, hadden ze de cirkels vierkant gemaakt of rechthoekig.
Alleen in wiskundige berekeningen zijn ze goed, de vestzak-broekzak rekenmethode.
Zo consequent is dit college.
De parkeervoorzieningen rondom het voormalige ziekenhuis (overhovnerstraat, walramstraat, heinseweg) bieden overdag en trieste ege aanblik. Als je er een kanon afschiet raak je nog geen mens (laat staan een geparkeerd voertuig). En juist daar ziet men de "toezichthouders" intensief controleren. Alsof dat geen weggegooid geld is. In de straten rondom het gemeentehuis in Sittard ziet men juist veel automoblisten op zoek naar gratis parkeerruimte, terwijl de parkeergarage onder het Dassenplein opvallend veel lege plaatsen vertoond. Dus waarom niet alleen de prbleemlocaties in kaart brengen en regulatie in aanbrengen i.p.v. een veel te grote schil, waarin delen zitten (o.a. de Baandert) die geheel niets met de parkeerproblematiek van doen hebben? En waarom alleen een schil in Sittard en Geleen en waarom alleen betaald parkeren in Sittard en Geleen en niet in Born? Of zou dat laatste de heer Meekels te veel kiezers kosten uit de eigen electorale gebieden?
Daarom mijn advies, gooi die schillen in de GFT-bak en kom met een deugdelijk verkeersplan voor Sittard en Geleen waarin iedereen zich kan vinden i.p.v. dit stompzinnige idee waarvan de auto-bezittende burgers van deze stad weer de pineut zijn en zij het weer zijn die de beurs moeten trekken.
Een reactie posten