De Dorpskrant zoekt beleidsmedewerker economische zaken, zal tijdelijk gedetacheerd worden bij de gemeente
De Dorpskrant is een vraaggerichte, flexibele en professionele organisatie. Wij werken met lef, durf en passie samen en zijn grensverleggend. Integer en met de blik naar buiten reageren we op de wijzigende vraag en maatschappelijke omstandigheden.
Een nieuwe uitdaging.
Bij ons werk je met plezier en kun je je talenten ontwikkelen. Ga jij met ons deze uitdaging aan? Voor de afdeling Economische Zaken zoeken wij een Beleidsmedewerker Economische Zaken met als aandachtsveld arbeidsmarkt (1 fte).De afdeling Economische Zaken ontwikkelt samen met het bedrijfsleven, intermediaire organisaties voor grootbedrijf en MKB en mede-overheden economisch stimuleringsbeleid gericht op duurzame verbetering van de bedrijventerreinen, bereikbaarheid, beschikbaarheid van personeel en dienstverlening aan het midden- en kleinbedrijf.
PROFIELSCHETS
Het werk van de beleidsmedewerker bestaat uit een combinatie van strategische beleidsbepaling inclusief de vertaling daarvan in concrete projecten en aanpakken die er toe doen. De vraag van het bedrijfsleven is bepalend. De gevraagde oriëntatie is die van probleemgestuurd werken en op inhoud in plaats van een oriëntatie louter op structuur en proces. Innovatie, materiedeskundigheid, een onorthodoxe manier van benadering en resultaatgerichtheid zijn sleutelbegrippen waaraan wij de geschiktheid van kandidaten voor de functie willen meten. Omgekeerd bieden wij kandidaten een enthousiasmerende werkomgeving, een platte werkorganisatie en veel ruimte voor eigen initiatief en ondernemersschap.
COMPETENTIES
Visievorming
Strategisch inzicht
Schriftelijk en mondeling communiceren
Initiatieven nemen
Onderhandelen
Analyseren
Bruggenbouwer
Doortastend
Creativiteit
Teamplayer
Doorzetter
Bestuurlijke sensitiviteit
INFORMATIE OVER DE SELECTIEPROCEDURE Je kunt tot en met 24 mei aanstaande jouw sollicitatie richten aan:
De Dorpskrant, knooppunt 6, email naar dedorpskrant@gmail.com onder vermelding van referentienummer 1201001. Reageren via mail heeft de voorkeur! Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Leo Burdorf, afdelingshoofd Economische zaken, telefoon 046 477 8405. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Relinde Zits, adviseur HRM, telefoon 046 477 7463.
3 opmerkingen:
Voor de afdeling Economische Zaken zoeken wij een
Beleidsmedewerker Economische Zaken met als aandachtsveld arbeidsmarkt (1 fte)
De afdeling Economische Zaken ontwikkelt samen met het bedrijfsleven, intermediaire organisaties voor grootbedrijf en MKB en mede-overheden economisch stimuleringsbeleid gericht op duurzame verbetering van de bedrijventerreinen, bereikbaarheid, beschikbaarheid van personeel en dienstverlening aan het midden- en kleinbedrijf.
PROFIELSCHETS
Het werk van de beleidsmedewerker bestaat uit een combinatie van strategische beleidsbepaling inclusief de vertaling daarvan in concrete projecten en aanpakken die er toe doen. De vraag van het bedrijfsleven is bepalend. De gevraagde oriëntatie is die van probleemgestuurd werken en op inhoud in plaats van een oriëntatie louter op structuur en proces. Innovatie, materiedeskundigheid, een onorthodoxe manier van benadering en resultaatgerichtheid zijn sleutelbegrippen waaraan wij de geschiktheid van kandidaten voor de functie willen meten. Omgekeerd bieden wij kandidaten een enthousiasmerende werkomgeving, een platte werkorganisatie en veel ruimte voor eigen initiatief en ondernemersschap.
Hoofdtaken:
aandachtsveld arbeidsmarktbeleid, kennisinfrastructuur en werkgelegenheid;
invulling geven aan het programmamanagement gemeentelijk arbeidsmarktbeleid;
in staat zijn tot het ontwikkelen en formuleren van strategisch arbeidsmarktbeleid inclusief de vertaling daarvan in projectvoorstellen (initiatieffase en definitiefase);
daartoe aangaan van samenwerkingsverbanden met ondernemers, onderwijsinstellingen, onderzoeks- en kennisinstellingen en uitvoeringsinstellingen sociale zekerheid;
adviseren van de hiërarchisch leidinggevende op deelgebieden van het werkterrein;
signaleren en vertalen van interne en externe ontwikkelingen naar beleidsvorming op deelgebieden van het werkterrein c.q. naar eigen ontwerp binnen algemeen gestelde kaders;
opstellen en nader onderbouwen van beleidsstukken, begrotingen en tussentijdse rapportages op deelgebieden van het werkterrein;
opzetten en uitvoeren van projecten binnen de eigen organisatie en het deelnemen aan multidisciplinaire projecten;
optreden als projectleider;
zorgen voor kennisoverdracht op deelgebieden van het werkterrein.
Functie-eisen:
academisch denk- en werkniveau;
ruime werkervaring bij overheid bij voorkeur ook op landelijk en provinciaal niveau;
ervaring met strategische beleidsontwikkeling
ervaring met projectontwikkeling en projectmatig werken;
ervaring met het vakgebied.
COMPETENTIES
Visievorming
Strategisch inzicht
Schriftelijk en mondeling communiceren
Initiatieven nemen
Onderhandelen
Analyseren
Bruggenbouwer
Doortastend
Creativiteit
Teamplayer
Doorzetter
Bestuurlijke sensitiviteit
INFORMATIE OVER DE AFDELING
Sinds april 2008 is de gemeentelijke reorganisatie afgerond en is er sprake van een afdeling Economische Zaken. De personele omvang is circa 15 personen. De afdeling is tezamen met die van Ruimtelijke Ontwikkeling, Vastgoed & Projecten en Ruimtelijke Beheer ondergebracht in het domein Omgeving en Economie.
ARBEIDSVOORWAARDEN
De CAO Gemeenten is van toepassing. De gemeente beschikt over goede secundaire voorzieningen: naast de overheidspensioenvoorziening gelden o.a. ziektekostenverzekering (IZA), het cafetariamodel, betaald ouderschapsverlof en studiemogelijkheden.
Het functieniveau voor de functie beleidsmedewerker Economische Zaken bedraagt schaal 12. Deze schaal heeft een maximumsalaris van € 4.980,-- bruto per maand, met op termijn mogelijk een procentuele uitloop extra boven op het maximumsalaris van de schaal.
INFORMATIE OVER DE SELECTIEPROCEDURE
Je kunt tot en met 24 mei aanstaande jouw sollicitatie richten aan:
Gemeente Sittard-Geleen
t.a.v. Vivianne Stevens, knooppunt 6
Postbus 18,
6130 AA Sittard
onder vermelding van referentienummer 1201001 op de brief en enveloppe.
Je kunt onder vermelding van sollicitatie/referentienummer ook reageren via onderstaande link.
Reageren via mail heeft de voorkeur!
Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Leo Burdorf, afdelingshoofd Economische zaken, telefoon 046 477 8405.
Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Relinde Zits, adviseur HRM, telefoon 046 477 7463
gut nu kan paes het wel; als wethouder was het ook maar een grote ellende.75 kandidaten?
Eh...... Meekels?
Een reactie posten