woensdag 23 juli 2008

De Nieuwe Aanpak in oude zakken


Adviesbureau BV De Nieuwe Aanpak (DNA) heeft van de gemeente Sittard-Geleen een adviesopdracht gekregen inzake de profilering van deze gemeente. DNA zal daartoe onder meer een imago-onderzoek voor de gemeente gaan uitvoeren. In 2001 werden de drie gemeenten Born, Geleen en Sittard samengevoegd tot een gemeente van bijna 100.000 inwoners. De diversiteit van de voorheen autonome gemeenten, geeft de fusiegemeente sfeer en uniciteit. “Het is echter nu tijd om te zoeken naar het verbindende element,”, zo stelt Pieter Meekels, wethouder Middelen, Economie en Wijkgericht werken van de gemeente Sittard-Geleen. In het onderzoek zal DNA het onderscheidend vermogen van Sittard-Geleen centraal stellen. Het bureau zal daarbij onder andere gesprekken aangaan en sessies organiseren met stakeholders in de stad. “Het is belangrijk om er achter te komen wat er in deze gemeente in de genen zit. Alleen door draagvlak te zoeken en te creĆ«ren, kun je een goed gefundeerde identiteit vaststellen”, aldus Thom Ummels, directeur van BV De Nieuwe Aanpak. BV DNA werkt ook aan het Europees project “Citymarketing voor Centrumsteden”, waarbij de gemeenten Helmond en Mechelen (B) centraal staan. Bij dit project is een tiental steden in het Benelux Middengebied betrokken, waaronder ook de gemeente Sittard-Geleen.

Geen opmerkingen:

 
counter free hit unique web