Weet U wat CITYBRANDING is?
“Een stad met evenementen is een stad die bruist en leeft. En topevenementen leveren een belangrijke bijdrage aan de stedelijke cultuur en citybranding”
Typisch Sittard-Geleens:
Citybranding is een strategie om steden te voorzien van een imago, een culturele lading, die idealiter gaat fungeren als een bron van symbolische en dus economische meerwaarde. Het stedelijke merk dient daarbij vooral de status of het prestige van steden als toeristische bestemming of als woon- dan wel bedrijfslocatie. Het vormt een bron van identificatie, herkenning, continuïteit en gemeenschappelijkheid.Citybranding wordt vooral in verband gebracht met de economisch ingegeven wens om steden sterker te positioneren temidden van een opgeschaalde, mobiele en overvloedige markt van locaties en bestemmingen. Steden moeten nadrukkelijker worden vormgegeven, gethematiseerd en onder de aandacht gebracht van meer mobiele en plaatsonafhankelijke bedrijven, bewoners en bezoekers. Citybranding kan gezien worden als een onderdeel van die positioneringstrijd
1 opmerking:
citybranding: stadswapen of city=stad in de branding of in de fik. Dat laatste zal wel de goeie uitleg zijn.
Een reactie posten