donderdag 28 februari 2008

Jaap Bastmeijer

Nettorama, de keten van 28 supermarkten van de familie Bastmeijer, is veel machtiger dan het marktaandeel van 1,5 procent doet vermoeden. De Bastmeijers blijken grote belangen te hebben in concurrenten. Dat bevestigt Nettorama-topman Jaap Bastmeijer in het nieuwste nummer van FEM Business. Volgens Bastmeijer bezit hij via zijn privévennootschap Arkelhave substantiële belangen in Super de Boer en Sligro Food Group.

Bastmeijers pakket van ruim 5,7 miljoen aandelen Super de Boer, dat met 315 winkels en een marktaandeel van 7,3 procent veel groter is dan Nettorama, is tegen de huidige koers zo'n 23 miljoen euro waard. Zijn aandelenpakket in Sligro heeft een waarde van zo'n 45 miljoen euro. Levensmiddelenhandel Sligro is actief met de supermarkten EmTé en Golff.
Bastmeijer wil zijn belangen inzetten als breekijzer bij de veranderingen, die er naar zijn verwachting binnenkort in het supermarktlandschap zullen optreden. "Iedereen kan zien dat er bewegingen op til zijn." "Als er combinaties worden gevormd, willen we daar wel in mee kunnen doen. Ik verwacht vooral verschuivingen in het vrijwillig filiaalbedrijf."

Geen opmerkingen:

 
counter free hit unique web